Saturday, March 24, 2012

ສິດ​ທິມ​ະນຸ​ສະຍະຊົນ​ຄື​ຫຍັງ

ສິດ​ທິມ​ະນຸດ​ສະຍະຊົນ​ຄື​ຫຍັງ
ສິດ​ທິມ​ະນຸດ​ສະ​ຊົນ (Human Rights) ໝາຍ​ຄວາມ​ເຖິງ ສິດ​ທິ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ​ຫລື​ສິດ​ທິ​ໃນ​ຄວາມ​ເປັນ​ຄົນ ອັນ​ເປັນ​ສິດ​ທິ​ຕາມ​ທຳມະຊາດ​ຂອງ​ມະນຸດ​ທຸກ​ຄົົນທີ່​ເກີດ​ມາ ສິດ​ທິມ​ນຸ​ດສະຍະຊົນ​ເປັນ​ສິດ​ທິ​ທີ່​ບໍ່​ສາມາດ​ໂອນ​ໃຫ້​ແກ່​ກັນ​ໄດ້ ແລະ​ບໍ່​ມີ​ບຸກ​ຄົນ ອົງກອນ ຫລື​ແມ່ນແຕ່​ລັດສາມາດ​ລ່ວງ​ລະ​ເມີດ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ​ນີ້​ໄດ້ ສິດ​ທິ​ໃນ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ​ນີ້​ເປັນ​ຂອງ​ຄົນ​ທຸກ​ຄົນ ບໍ່​ເລືອ​ກວ່າ​ຈະ​ມີ​ເຊື້ອຊາດ ແຫລ່ງ​ກຳ​ເນີດ ເພດ ອາ​ຍຸ ສີ​ຜິວ ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ​ຫລື​ຈະ​ຍາກ​ດີ​ມີ​ຈົນ​ຫລື​ເປັນ​ຄົນ​ພິ​ການ ສິດ​ທິມ​ນຸ​ດສະຍະຊົນ​ນັ້ນ​ບໍ່​ມີ​ພົມ​ແດນ ການ​ກະທຳ​ໃດ​ທີ່​ມະນຸດ​ກະທຳ​ຕໍ່​ກັນ​ຢ່າງ​ຫຍາມ​ກຽດ​ແລະ​ລະ​ເມີດ​ສັກ​ສີ​ຂອງ​ຄວາມ​ເປັນ​ຄົນ ບໍ່​ວ່າ​ຈະ​ເກີດ​ແກ່​ມະນຸດ​ທີ່​ປະເທດ​ໃດ ແລະ​ບໍ່​ວ່າ ຜູ້​ກະທຳ​ການ​ລະ​ເມີດ​ຈະ​ເປັນ​ບຸກ​ຄົນ ກຸ່ມ​ບຸກ​ຄົນ ຫລື​ລັດ​ໃດ​ລັດ​ໜຶ່ງ​ກໍ​ຕາມ ຖື​ເປັນ​ການ​ລະ​ເມີດ​ສິດ​ທິມ​ນຸ​ດສະຍະ​ຊົນ
1) ສິດ​ທິ (Rights)
ສິດ​ທິ​ເປັນ​ສິ່ງ​ທີ່​ຕິດ​ຕົວ​ມະນຸດ​ທຸກ​ຄົນ​ຕາມ​ທຳມະຊາດ​ທີ່​ໄດ້​ເກີດ​ມາ​ເປັນ​ມະນຸດ ຊຶ່ງ​ບໍ່​ມີ​ໃຜ​ລ່ວງ​ລະ​ເມີດ​ໄດ້ ຄົນ​ທຸກ​ຄົົນທີ່​ເກີດ​ມາ​ມີ​ສິດ​ທິ​ທີ່​ຈະ​ມີ​ຊີວິດ​ຢູ່​ລອດ ແລະ​ຕ້ອງ​ມີ​ຊີວິດ​ຢູ່​ຢ່າງ​ສົມ​ກຽດ​ແລະ​ສັກ​​ສີ​ຂອງ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ ຄວາມ​ມີ​ຢູ່​ຂອງ​ສິດ​ທິ​ຕາມ​ທຳມະຊາດ​ນີ້ ແມ່ນ​ເມື່ອ​ຍັງ​ບໍ່​ມີ​ກົດຫມາຍ​ມາ​ຮອງ​ຮັບ ສິດ​ທິ​ກໍ​ຍັງມີ​ຢູ່
2) ເສ​ລີ​ພາບ (Freedom)
ເສ​ລີ​ພາບ​ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ທີ່​ມະນຸດ​ສາມາດ​ເຮັດຫຍັງ​ກໍ​ໄດ້​ພາຍໃຕ້​ຂອບ​ເຂດ​ຂອງ ສິນລະທຳ​ອັນ​ດີ​ງາມ ໂດຍ​ບໍ່​ບຽດ​ບຽນ​ສັງຄົມ ຫລື​ບໍ່​ລ່ວງ​ລ້ຳ​ສິດ​ທິ​ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ​ອື່ນ ຫລື​ສິດ​ທິ​ຂອງ​ສ່ວນ​ລວມ ເຮົາ​ຈຶ່ງ​ເຫັນ​ວ່າ​ມີ​ການ​ໃຊ້​ຄຳ 2 ຄຳ​ນີ້​ພ້ອມ​ກັນ ຄື​ສິດ​ທິ ແລະ​ເສ​ລີ​ພາບ ໃນ​ປະ​ຕິນ​ຍາ​ສາກົນ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ສິດ​ທິມ​ະນຸດ​ສະ​ຍະຊົນ​ຂອງ​ສະ​ຫະ​ປະ​ຊາ​ຊາດ (Universal Declaration of Human Rights) ມັກ​ຈະ​ໃຊ້​ຄຳ​ວ່າ​ສິດ​ທິ​ແລະ​ເສ​ລີ​ພາບ​ທີ່​ຈະ​ສະແດງ​ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ​ແລະ​ສະແດງ​ອອກ ຫລື​ສິດ​ທິ​ແລະ​ເສ​ລີ​ພາບ​ໃນ​ການ​ເລືອກ​ຄູ່​ຄອງ​ແລະ​ສ້າງ​ຄອບຄົວ ເປັນ​ຕົ້ນ
3) ສັກ​ສີ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ (Human Dignity)
ສັກ​​ສີ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ ເປັນ​ຄຳ​ທີ່​ອະທິບາຍ​ຄວາມຫມາຍ​ຂອງສິດ​ທິມ​ະນຸດ​ສະ​ຍະຊົນໃນ​ແງ່​ຂອງ​ການ​ໃຫ້​ຄຸນຄ່າ​ແກ່​ຄວາມ​ເປັນ​ຄົນ​ວ່າ ຄົນ​ທຸກ​ຄົນ​ມີ​ຄຸນຄ່າ​ເທົ່າ​ທຽມ​ກັນ ສັກ​​ສີ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ ເປັນ​ຫລັກ​ການ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ສິດ​ທິມ​ະນຸດ​ສະ​ຍະຊົນ​ທີ່​ກຳນົດ​ສິດ​ທິ​ທີ່​ຕິດ​ຕົວ​ມາ​ຕັ້ງ​ແຕ່​ເກີດ ໃຜ​ຈະ​ລະ​ເມີດ​ບໍ່​ໄດ້ ແລະ​ບໍ່​ສາ​ມາດ​ຖ່າຍ​ໂອນ​ໃຫ້​ແກ່​ກັນ​ໄດ້ ສິດ​ທິ​ນີ້​ຄື​ສິດ​ທິ​ໃນ​ການ​ມີ​ຊີວິດ​ແລະ​ມີ​ຄວາມຫມັ້ນຄົງ​ໃນ​ການ​ມີ​ຊີວິດ​ຢູ່ ຄົນ​ທຸກ​ຄົົນທີ່​ເກີດ​ມາ​ເທິງ​ໂລກ​ມີ​ສັກ​ສີ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ ດັ່ງ​ນັ້ນ​ການ​ປະຕິບັດ​ຕໍ່​ກັນ​ຂອງ​ຜູ້​ຄົນ​ໃນ​ສັງຄົມ​ຈຶ່ງ​ຕ້ອງ​ເຄົາລົບ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ ຫ້າມ​ທຳ​ຮ້າຍ​ຮ່າງກາຍ ທໍລະມານ​ຢ່າງ​ໂຫດ​ຮ້າຍ ຫລື​ກະທຳ​ການ​ໃດໆ ທີ່​ຖື​ເປັນ​ການ​ຫຍຽດ​ຫຍາມ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ ສັກ​ສີ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ ໄດ້ຮັບ​ການ​ຮັບຮອງ​ໄວ້​ໃນ​ປະ​ຕິນ​ຍາ​ສາກົນ​ວ່າ​ດ້ວຍສິດ​ທິມ​ະນຸດ​ສະ​ຍະຊົນກະ​ຕິ​ກາ​ລະຫວ່າງ​ປະເທດ ອະ​ນຸສັນຍາ ແລະ​ປະ​ຕິນ​ຍາ​ລະຫວ່າງ​ປະເທດ​ຫລາຍ​ສະບັບ
ສັງຄົມ​ປະຈຸບັນ​ມັກ​ລະ​ເລີຍ​ສັກ​ສີ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ ເພາະ​ມີ​ການ​ໃຫ້​ຄຸນຄ່າ​ຂອງ​ຄົນ​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ ສັງຄົມ​ທົ່ວ​ໄປ​ໃຫ້​ຄຸນຄ່າ​ຂອງ​ຄວາມ​ເປັນ​ຄົົນທີ່​ສະຖານ​ພາບ​ທາງ​ສັງຄົມ​ຂອງ​ຜູ້​ນັ້ນເຊັ່ນ: ເປັນ​ກຳ​ນັນ ເປັນ​ນາຍ​ທະຫານ ເປັນ​ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ເປັນ​ຜູ້​ພິພາກສາ ສະຖານ​ພາບ​ທາງ​ສັງຄົມ​ຂອງ​ຄົນ​ແຕ່​ລະ​ຄົນ ບໍ່ແມ່ນ​ຕົວ​ຊີ້​ວັດ​ວ່າ​ມະນຸດ​ຫລື​ຄົນ​ຄົນ​ນັ້ນ​ມີ​ສັກ​​ສີ​ຂອງ​ມະນຸດ​ຫລື​ບໍ່ ແຕ່​ສັກ​ສີ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ ຄື​ການ​ໃຫ້​ຄຸນຄ່າ​ຄວາມ​ເປັນ​ຄົນ​ຕາມ​ທຳມະຊາດ​ຂອງ​ມະນຸດ​ບໍ່​ວ່າ​ຈະ​ເກີດ​ມາ​ພິ​ການ ເປັນ​ເດັກ ເປັນ​ຜູ້ຍິງ ຜູ້​ຊາຍ ກະ​ເທີຍ ເກີດ​ມາ​ເປັນ​ຄົນ​ປັນຍາ​ອ່ອນ ຫລື​ຍາກ​ຈົນ ຄົນ​ທຸກ​ຄົົນທີ່​ເກີດ​ມາ​ຖື​ວ່າ​ມີ​ຄຸນຄ່າ​ເທົ່າ​ກັນ ຕ້ອງ​ປະຕິບັດ​ຕໍ່​ກັນ​ຢ່າງ​ມະນຸດ​ຢ່າງ​ສະເໝີ​​ກັນ ເພາະ​ການ​ປະຕິບັດ​ຕໍ່​ກັນ​ຂອງ​ຜູ້​ຄົນ​ໃນ​ສັງຄົມ​ຢ່າງ​ສະເໝີ​​ກັນ​ເປັນ​ການ​ເຄົາລົບ​ສັກ​ສີ​ມະນຸດ
4) ຄວາມ​ສະເໝີ​ພາບແລະ​ການ​ເລືອກ​ປະຕິບັດ (Equality and Discrimination)
ເກນ​ການ​ວັດ​ວ່າ​ສັງຄົມ​ໜຶ່ງ​ສັງຄົມ​ໃດ​ມີ​ການ​ລະ​ເມີດ​ຫລື​ເຄົາລົບ​ສິດ​ທິມ​ນຸ​ດສະຍະ​ຊົນ​ກໍ​ຄື ການ​ເບິ່ງ​ວ່າ​ສັງຄົມ​ນັ້ນ​ມີ​ການ​ເຄົາລົບ​ສັກ​ສີ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ​ຫລື​ບໍ່ ຕົວ​ຊີ້​ວັດ​ຂອງ​ການ​ເຄົາລົບ​ສັກ​​ສີ​ຄວາມ​ເປັນ​ມະນຸດ​ກໍ​ຄື ຄວາມ​ສະເໝີ​ພາກ ຫລື​ ການ​ປະຕິບັດ​ຕໍ່​ຄົນ​ທຸກ​ຄົນ​ຢ່າງ​ເທົ່າ​ທຽມ​ກັນ ຫາກ​ມີ​ການ​ປະຕິບັດ​ຕໍ່​ມະນຸດ​ໂດຍ​ບໍ່​ເທົ່າ​ທຽມ​ກັນ ເຮົາ​ຮຽກວ່າ ການ​ເລືອກ​ປະຕິບັດ
ຄວາມ​ສະເໝີ​ພາກ​ຫລື​ຄວາມ​ເທົ່າ​ທຽມ​ກັນ ບໍ່ແມ່ນ​ແປ​ວ່າ​ຄົນ​ທຸກ​ຄົນ​ຕ້ອງ​ໄດ້ຮັບ​ເທົ່າ​ນັ້ນ ແຕ່​ໝາຍ​ຄວາມ​ວ່າ ໃນ​ສະຖານນະການ​ທີ່​ຄືກັນ​ຈະ​ຕ້ອງ​ປະຕິບັດ​ຕໍ່​ຄົນ​ດ້ວຍ​ຫລັກ​ການ​ດຽວ​ກັນເຊັ່ນ ການ​ປະ​ກາດ​ຮັບ​ນັກ​ຮຽນ​ເຂົ້າ​ຮຽນ​ປະ​ຖົມ​ສຶກ​ສາ​ໃນ​ໂຮງຮຽນ​ຂອງ​ລັດ​ນັ້ນ ຕ້ອງ​ເປັນ​ການ​ປະ​ກາດ​ແກ່​ບຸກ​ຄົນ​ທົ່ວ​ໄປ​ທີ່​ມີ​ບຸດ​ອາ​ຍຸ​ຄົບ​ຕາມ​ເກນ​ທີ່​ກຳນົດ ເຊັ່ນ ເດັກ​ທຸກ​ຄົົນທີ່​ອາ​ຍຸ​ຄົບ 7 ປີ ມີ​ສິດ​ທິ​ສະໝັກ​ສອບ​ເຂົ້າ​ຮຽນ​ຊັ້ນ ປ. 1 ເປັນ​ຕົ້ນ ໂຮງຮຽນ​ຈະ​ປະ​ກາດ​ວ່າ ໂຮງຮຽນ​ຈະ​ຮັບ​ເດັກ​ທີ່​ພໍ່​ແມ່​ມີ​ອຸປະການ​ເຈົ້າ​ເຂົ້າ​ໂຮງຮຽນ ໂດຍ​ເດັກ​ບໍ່​ຕ້ອງ​ສອບ​ເຂົ້າ​ເໝືອນ​ເດັກ​ຄົນ​ອື່ນ​ບໍ່​ໄດ້ ຫາກ​ໂຮງຮຽນ​ປະ​ກາດ​ໃນ​ລັກສະນະ​ເຊັ່ນ​ນີ້ ເທົ່າ​ກັບ​ເປັນ​ການ​ໃຊ້​ຫລັກ​ເກນ​ທີ່​ຕ່າງ​ກັນ​ຕໍ່​ການ​ປະຕິບັດ​ໃນ​ສະຖານນະການ​ທີ່​ຄືກັນ ຖື​ເປັນ​ການ​ເລືອກ​ປະຕິບັດ ສ່ວນ​ທີ່​ກ່າວ​ວ່າ​ຄວາມ​ເທົ່າ​ທຽມ​ກັນ ຫລື​ສະເໝີ​ພາກ​ກັນ​ນັ້ນ ບໍ່​ໄດ້​ແປ​ວ່າ​ຄົນ​ທຸກ​ຄົນ​ຕ້ອງ​ໄດ້ຮັບ​ເທົ່າ​ກັນ ແຕ່​ໝາຍ​ຄວາມ​ວ່າ ໃນ​ສະຖານນະການ​ດຽວ​ກັນ ອາດ​ມີ​ການ​ໄດ້ຮັບ​ການ​ປະຕິບັດ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ​ໄດ້ ເພາະ​ຂໍ້​ຈຳ​ກັດ​ຫລື​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ​ນັ້ນ ຊຶ່ງ​ບໍ່​ຖື​ວ່າ​ເປັນ​ການ​ບໍ່​ສະເໝີ​ພາກ​ຫລື​ເປັນ​ການ​ເລືອກ​ປະຕິບັດ ເຊັ່ນ ລັດຖະບານ​ປະ​ກາດ​ວ່າ​ຄົນ​ທຸກ​ຄົົນທີ່​ມີ​ລາຍ​ໄດ້​ຈະ​ຕ້ອງ​ເສຍ​ພາ​ສີ​ໃຫ້​ແກ່​ລັດ​ເທົ່າ​ກັນ​ທຸກ​ຄົນ ໂດຍ​ບໍ່​ຕ້ອງ​ຄຳ​ນຶງ​ວ່າ​ໃຜ​ຈະ​ມີ​ລາຍ​ໄດ້​ຫລາຍ​ນ້ອຍ​ເທົ່າ​ໃດ ໂດຍ​ລັດ​ຈະ​ອ້າງ​ວ່າ​ນີ້​ຄື​ການ​ໃຊ້​ເກນ​ດຽວ​ກັນ ປະຕິບັດ​ຕໍ່​ຄົນ​ທຸກ​ຄົນ​ສະເໝີ​ໜ້າ​ກັນ​ຫລື​ລັດ​ຈະ​ອອກ​ກົດຫມາຍ​ໃຫ້​ຄົນ​ທຸກ​ຄົນ​ຢູ່​ເຮືອນ​ການ​ເຄ​ຫະ​ທີ່​ລັດ​ຈັດ​ຫາ​ໄວ້​ໃຫ້ ເພື່ອ​ສະແດງ​ວ່າ​ຄົນ​ທຸກ​ຄົນ​ຕ້ອງ​ໄດ້ຮັບ​ການ​ປະຕິບັດ​ຢ່າງ​ສະເໝີ​ໜ້າ​ກັນ ຍ່ອມ​ບໍ່-ແມ່ນ​ການ​ອະທິບາຍ​ຫລັກ​ຂອງ​ຄວາມ​ສະເໝີ​ພາກ ເພາະ​ໃນ​ຄວາມ​ເປັນ​ຈິງ ການ​ເສຍ​ພາ​ສີ​ໃຫ້​ແກ່​ລັດ​ຕາມ​ກຳ​ລັງ​ແຫ່ງ​ລາຍ​ໄດ້​ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ​ນັ້ນ ຍ່ອມ​ເກີດ​ຄວາມ​ເປັນ​ທຳ​ແກ່​ຜູ້​ມີ​ລາຍ​ໄດ້​ທຸກ​ຄົນ ບໍ່-ແມ່ນ​ໃຫ້​ຄົົນທີ່​ມີ​ລາຍ​ໄດ້​ນ້ອຍ​ຕ້ອງ​ເສຍ​ພາ​ສີ​ເທົ່າ​ຄົົນທີ່​ມີ​ລາຍ​ໄດ້​ຫລາຍ
ດັ່ງ​ນັ້ນ ຕາມ​ຫລັກ​ການ​ເລື່ອງ​ຄວາມ​ສະເໝີ​ພາກ​ນັ້ນ ຈຶ່ງ​ຕ້ອງ​ເປັນ​ກໍລະນີ​ທີ່​ມີ​ຂໍ້​ເທັດ​ຈິງ 2 ຊຸດ ຫລື​ກໍລະນີ​ບຸກ​ຄົນ 2 ຄົນ ຫລື​ກຸ່ມ 2 ກຸ່ມ ໂດຍ​ນຳ​ຂໍ້​ເທັດ​ຈິງ​ທັງ​ສອງ​ມາ​ປຽບທຽບ​ກັນ ໂດຍ​ຢຶດ​ຖື​ສາ​ລະ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ເລື່ອງ​ນັ້ນໆ ເປັນ​ຈຸດ​ໂຍງ​ໃນ​ການ​ປຽບທຽບ ຊຶ່ງ​ຫຍັງ​ຖື​ເປັນ​ສາ​ລະ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ເລື່ອງ​ຫລື​ກໍລະນີ​ນັ້ນ  ຕ້ອງ​ພິຈາລະນາ​ເປັນ​ກໍລະນີ​ໄປ ເພາະ​ຄວາມ​ເໝືອນ​ຫລື​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ​ໃນ​ສາ​ລະ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ກໍລະນີ​ນັ້ນ​ຈະ​ກ່ຽວ​ພັນ​ເຖິງ​ຄວາມ​ສາມາດ​ທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ປະຕິບັດ​ໃຫ້​ແຕກ​ຕ່າງ​ຫລື​ຄືກັນ ເຊັ່ນ ກໍລະນີ​ການ​ເສຍ​ພາ​ສີ​ໃຫ້​ແກ່​ລັດ​ດັ່ງ​ກ່າວ​ຂ້າງ​ຕົ້ນ ສາ​ລະ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ກໍລະນີ​ນີ້​ຄື ລາຍ​ໄດ້​ຂອງ​ແຕ່​ລະ​ບຸກ​ຄົນ​ບໍ່​ເທົ່າ​ກັນ ຈຶ່ງ​ຕ້ອງ​ເສຍ​ພາ​ສີ​ຕາມ​ສັດ​ສ່ວນ​ຂອງ​ລາຍ​ໄດ້​ທີ່​ຕົນ​ໄດ້ຮັບ ຈຶ່ງ​ເກີດ​ຄວາມ​ເປັນ​ທຳ ສະເໝີ​ພາກ​ກັນ ບໍ່​ຖື​ເປັນ​ການ​ເລືອກ​ປະຕິບັດ ຫລື​ໃນ​ກໍລະນີ​ຄົນ​ພິ​ການ​ທີ່​ລັດ​ຕ້ອງ​ມີ​ບໍລິການ​ເປັນ​ພິເສດ ເພື່ອ​ໃຫ້​ຄົນ​ພິ​ການ​ສາມາດ​ໄດ້ຮັບ​ບໍລິການ​ງ່າຍ​ຂຶ້ນ​ນັ້ນ ບໍ່​ຖື​ວ່າ​ລັດ​ເລືອກ​ປະຕິບັດ​ຕໍ່​ຄົນ​ປົກກະຕິ ເພາະ​ສາ​ລະ​ສຳຄັນ​ຂອງ​ກໍລະນີ​ນີ້​ຄື ຄົນ​ພິ​ການ​ບໍ່​ສາ​ມານ​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ບໍລິການ​ຂອງ​ລັດ​ໄດ້​ເຊັ່ນ​ຄົນ​ປົກກະຕິ ຈຶ່ງ​ຕ້ອງ​ມີ​ວິທີ​ການ​ພິເສດ​ທີ່​ເຮັດໃຫ້​ຄົນ​ພິ​ການ​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ບໍລິການ​ໄດ້​ໂດຍ​ງ່າຍ​ແລະ​ເປັນ​ທຳ​ແກ່​ຄົນ​ພິ​ການ ເຊັ່ນ ກໍລະນີ​ກຸງເທບ-ມະຫານະຄອນ​ຈັດ​ລິ​ຟົຕ໌​ໃຫ້​ຄົນ​ພິ​ການ​ທີ່​ສະຖານ​ທີ​ລົດ​ໄຟ​ຟ້າ BTS ຫລື​ມີ​ທາງ​ຕີນ​ທີ່​ມີ​ທາງ​ລາດ​ໃຫ້​ຄົນ​ພິ​ການ​ທີ່​ນັ່ງ​ລົດ​ເຂັນ​ສາມາດ​ຂຶ້ນ-ລົງ ທາງ​ຕີນ​ໄດ້​ໂດຍ​ງ່າຍ ເປັນ​ການ​ອຳ​ນວຍ​ຄວາມສະດວກ​ໃຫ້​ຄົນ​ພິ​ການ ຖື​ວ່າ​ເປັນ​ການ​ປະຕິບັດ​ຕໍ່​ບຸກ​ຄົນ​ທີ່​ມີ​ສາ​ລະ​ສຳຄັນ​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ ໂດຍ​ບໍ່​ຄືກັນ ບໍ່​ຖື​ວ່າ​ເປັນ​ການ​ເລືອກ​ປະຕິບັດ

No comments:

Post a Comment